05/02

Onderscheid je!

Polly is lief! Polly koekje! Koppie krauw!

‘Kwaliteit staat hoog in ons vaandel.’ Als ik deze zin tegenkom in een web- of foldertekst, gaat hij er meteen uit. Teksten kosten geld. Ook als je ze zelf maakt, want dan kosten ze tijd, dus geld.

Dat geld moet je niet verspillen aan overbodige teksten. Je wilt je doelgroep iets vertellen. Vooral waarom jij anders bent dan anderen. En omdat al die anderen al de hele dag tetteren dat kwaliteit bij hen hoog in het vaandel staat, voegt het niks toe als jij dat ook doet.

Je hoeft trouwens ook niet te melden dat de klant bij jou centraal staat. Er is echt geen concurrent te bekennen die zegt: ‘Klanten? Vervelende lastpakken zijn het! Weg ermee!’

Wat je dan wel kunt melden? Bijvoorbeeld hoe jij de klant centraal stelt, en waar die goede kwaliteit precies uit bestaat. En waarom jij de leukste, de allerleukste en beste vrouw of man op jouw vakgebied bent.


Categorie: